fredag den 10. maj 2013

انفجار های سه شنبه شب در غرب تهران،

عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشورروز چهارشنبه ضمن تایید خبر انفجار های سه شنبه شب در غرب تهران، گفت: انفجارهای شب گذشته که در غرب تهران رخ داد، برای از بین بردن مهمات ضایعاتی و از رده خارج در یک واحد نظامی بوده است.

این در حالی است که روز گذشته سایت مشرق وابسته به وزارت اطلاعات ساعتی پس از وقوع انفجار اعلام کرد که این انفجار در انبار یک کارخانه مواد شیمیایی متعلق به بخش خصوصی رخ داده است.

به گزارش ایسنا علی عبداللهی درباره اخبار برخی سایتها مبنی بر رخ دادن سه انفجار پی در پی در غرب تهران گفت: معمولا در واحدهای نظامی اینطور است که هر از چند گاهی به صورت روتین برای از بین بردن مهمات ضایعاتی و از رده خارج شده، انفجارهایی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ در غرب تهران و در شهریار نیز یکی از پادگان‌ها به از بین بردن این مهمات ضایعاتی و از رده خارج، اقدام کرده است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد:‌ این انفجارها در مکان خاصی انجام می‌شود تا خطری نداشته باشد.

از سوی دیگر برخی رسانه های وابسته به مخالفان جمهوری اسلامی از جمله سایت مجاهدین خلق، از انفجار شدید در مجتمع رجا شيمی وابسته به صنايع وزارت دفاع خبر دادند.

بر اساس این گزارش انفجار ساختمان این مجتمع به شدت لرزاند و خسارات زيادی به بار آورد. مجتمع رجا شيمی در شهريار، جاده ملارد، بعد از روستای بيدگنه، در نزديکی منطقه صفادشت قرار دارد.

اين مجتمع که برای وزارت دفاع بسيار حائز اهميت است، در يک منطقه به شدت حفاظت شده و در مجاورت پادگانهای نيروی هوايی و مرکز تحقيقات موشکی سپاه پاسداران قرار دارد.

بنا به این گزارش بلافاصله بعد از انفجارهای روز سه شنبه، مدير مجتمع رجا شيمی طی بخشنامه ای به کليه دست اندرکاران دستور داده است از دادن هر گونه اطلاعاتی در مورد اين انفجار و ضايعات و خسارتهای آن خودداری کنند.

بگفته شاهدان عینی برای جلوگيری از پخش اطلاعات مربوط به محل و جزييات انفجار، مسئولان این مجتمع از ورود آتش نشانی به داخل مجتمع ممانعت کرده و با آتش نشانی داخلی مجتمع اقدام به مهار آتش سوزيهای ناشی از انفجار نمودند.

سال گذشته نیز در انفجار مهيبی که در يکان موشکی سپاه پاسداران در نزديکی همين منطقه رخ داد، پاسدار سرلشکر حسن مقدم همراه با تعدادی از پاسداران مسئول در پروژه های موشکی جمهوری اسلامی ایران کشته شدند

Ingen kommentarer: