mandag den 27. august 2012

چرا شاه و حسنی مبارک رفتند بشر اسد نمیرود؟

چرا شاه و حسنی مبارک رفتند  بشر اسد نمیرود؟
در تاریخ نسبتا معاصر ایران ،زمانی‌ که احمد شاه در فرنگ بود و با یک کودتا بساط سلطنت قاجاریه بّر چیده شد دولت جدید نه تنها سران رژیم گذشته را اعدام نکرد حتا برای احمد شاه در تبعید مقرری ماهیانه تعیین نمود .سیاستمداران این خاندان هم بیشتر بّر سرّ کار ماندند و چند تای هم حد اکثر به شهرستان‌ها تبعید شدند .
رضا شاه را هم بعد از بّر کناری با خانواده به تبعید فرستادند و پسر جوانش را بجایش نشاندند .با این سابقه تاریخی‌ و برای جلوگیری از خون ریزی شاه کشور را ترک کرد .حالا روان شناسان دلشان میخواهد مرده آوو را روان کاوی کنند که ترسو بود و اعتماد به نفس نداشت.هیچ کس نه از طرفداران و نه از مخالفین نگفت دستت درد نکند
در مصر هم بعد از بّر کناری ملک فاروق با یک کودتا او و خانواده سلطنتی به تبعید به تبعید فرستاده شدند با پرداخت حقوق ماهیانه .بنا‌ بّر این حسنی مبارک ترجیح داد تا دیر نشده کنار برود . سابقه مصری‌ها در این مورد از بقیه کشور‌های منطقه متمدنانه تر بود.
و اما اسد ،با درسی‌ های که از انقلاب ایران ،لیبی‌ ،عراق و سایر کشور‌های منطقه گرفته دلیلی‌ برای رفتن ندارد .ظاهراً با اینکه چشم پزشک است از درس تاریخ هم غفلت نکرده .شما اگر جای بشار اسد بودید چه میکردید؟

Ingen kommentarer: