onsdag den 15. august 2012

دولت، بودجه مربوط به حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی را خرج کرده است


درحالی که عملکرد دولت پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی مورد انتقاد قرار دارد، یک نماینده مجلس فاش کرد که دولت، بودجه مربوط به حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی را خرج کرده است.
سید جلال یحیی‌زاده، نماینده تفت و میبد در مجلس نهم در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته است: اگر آقایان بودجهٔ حوادث را در جاهای دیگری نظیر خارج از کشور خرج نمی‌کردند، امروز این بحران قابل کنترل بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به پیشنهاد پرداخت وام به مصیبت زدگان افزود: این پول نباید به شکل تسهیلات باشد چراکه مردم از هیچ نظر توان باز پرداخت آن را ندارند.
آقای یحیی‌زاده با بیان اینکه دولت بودجه حوادث را مصرف کرده گفت: تامین منابع لازم برای خرید احداث و تجهیز اماکن مورد نیاز در خارج از کشور، تامین هزینهٔ هدفمندسازی یارانه‌ها، تامین اعتبار کارت سوخت حمل و نقل ریلی، تامین اعتبار برای نصب و راه اندازی ۲۰ دستگاه ایکس- ری در گمرکات، تامین اعتباری برای منطقه آزاد قشم، حرم حضرت معصومه در قم، مصلی تهران و... بخشی از هزینه کردهای بودحه حوادث بوده است حال اینکه این بودجه باید در جای خودش مصرف شود و الان‌‌ همان روز مبادایی است که قانون پیش بینی کرده بود.
نماینده تفت و میبد افزود: مردم مناطق زلزله زده وقتی عدم عزم دولت برای آبادانی آن همه خرابی را می‌بینند و از امکان تسهیلات سخن می‌شنوند درد‌هایشان مضاعف می‌شود دولت باید کمک بلاعوض کند آن هم نه در حد یک یا سه میلیون تومان بلکه به خیلی بیشتر از این رقم‌ها نیازمندیم که مطابق قانون باید از ماده ۱۰ بودجه حوادث تامین شود.
یحیی‌زاده در پاسخ به اینکه آیا در دیوان محاسبات از این تخلفات گزارشی داده است یا نه؟ گفت: آنچه در خصوص هزینه کرد بودجه حوادث ذکر کرده‌اند تنها متعلق به سال گذشته بوده و من اطلاع ندارم ایا دیوان محاسبات آن‌ها را لحاظ کرده است یا نه معمولا گزارش های توزیع یکی دو سال بعد آماده می‌شود.

 

Ingen kommentarer: