onsdag den 18. juli 2012

کله پاچه با قیمت لوکس

کله پاچه با قیمت لوکس ان بدرد بالا شهری ها می خورد مگر آنکه مردم عادی با پول یارانه اهدایی رئیس جمهور تازه اگر ان را بپردازند بتوانند دو دست کله پاچه بخرند و برای نان سنگک و چای ان دوباره باید صبر کنند تا بعد


اینجا تهران، پایتخت ایران زمین؛ کلان‌شهری که کله‌پاچه خوردن هم به یکی از تفریحات مردم تبدیل شده است؛ اتفاقی که گردش مالی سالانه این صنف را به بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان رسانده است.
فروش روزانه ۱۳هزار کله‌پاچه در تهران با احتساب ۲۶ هزارو ۵۰۰ تومان قیمت مصوب اتحادیه، دخلی بالغ بر ۳۴۵ میلیون تومان در روز و بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ماه برای فعالان این صنف رقم می‌زند.
شاید برای فعالان این صنف هم کمی دور از ذهن بود که با بالاگرفتن تب فست‌فود و رستوران‌های خارجی در تهران امکان روشن نگه‌داشتن چراغ کله‌پزی‌ها وجود داشته باشد. به هر حال باوجود افزایش هرروزه فست‌فود‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای صنف طباخان نیز همچنان مورد استقبال مردم قرار دارد و به طور کلی بازار کله‌پاچه گوسفند همچنان داغ است؛ اتفاقی که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و این روز‌ها شاهد به روز شدن این واحدهای صنفی نیز هستیم.
توجه سرمایه‌گذاران اما بیراه نیست و محاسبه گردش مالی کار طباخان تهرانی نشان‌دهنده سودآوری این صنف است و قطعا سرمایه‌گذاران با تدبیر خاصی اقدام به سرمایه‌گذاری برای حضور در این صنف خواهند کرد.
کله‌پاچه نیز این روز‌ها برای بسیاری از مردم به کالایی لوکس و بالانشین تبدیل شده و قیمت ۲۷ هزار تومانی آن امکان حضور چندماه یک‌بار آن در سبد غذایی مردم را از بین برده است. این اما به آن معنا نیست که کسب و کار کله‌پزی‌ها رونق ندارد. شما نیز اگر در طول روز کمی با دقت به طباخی‌ها نگاه کنید استقبال مردم از این غذای سنتی را مشاهده خواهید کرد؛ استقبالی که قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب آن نمود بیشتری
در گذشته کله‌پاچه غذای مردم پایین شهر و فقیر بود اما امروز غذای مردم متمول محسوب می‌شود، برای همین استقبال مردم شمال شهر از این غذا بیشتر شده است.
اضافه‌شدن یکی از غذاهای قشر متوسط و رو به پایین جامعه به فهرست بلند بالای قشر مرفه اتفاقی است که در بسیاری از حوزه‌ها و کالا‌ها به چشم می‌خورد و دیگر جایی برای تعجب از این نکته که امروزه، کله‌پاچه جزو غذاهای لوکس و شیک به حساب می‌آید، باقی نمانده است

Ingen kommentarer: