tirsdag den 17. januar 2012

5هزار دلار؛ سقف خروج ارز مسافری از کشور

انگولک :

البته صد البته این قانون شامل حال سران حکومت سپاه بسیج نمایندگان مجلس آقایان آقازاده ها ..... وکسانی که میلیاردی خارج می کنند arz

هزار دلار؛ سقف خروج ارز مسافری از کشور
محمدرضا نادری افزود: بانک مرکزی دستورالعملی را برای ارز قابل خروج و ورود همراه مسافر به گمرک جمهوری اسلامی ارایه و این سازمان نیز آن را به گمرکات مسافری ابلاغ کرده است.
ایرنا: واردات ارز به هر میزان امکان پذیر است، اما باید میزان آن به گمرک اعلام شود تا با هدایت به بانک‌ها اظهارنامه ارزی تکمیل شود.

معاون امور گمرکی گمرک گفت: بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی سقف خروج ارز همراه مسافر از کشور پنج هزار دلار است.

محمدرضا نادری افزود: بانک مرکزی دستورالعملی را برای ارز قابل خروج و ورود همراه مسافر به گمرک جمهوری اسلامی ارایه و این سازمان نیز آن را به گمرکات مسافری ابلاغ کرده است.

وی اظهار داشت: واردات ارز به هر میزان امکان پذیر است، اما باید میزان آن به گمرک اعلام شود تا با هدایت به بانک‌ها اظهارنامه ارزی تکمیل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ارزی برای فروش و تجارت به کشور وارد شود، پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده برای آن الزامی است.

معاون امور گمرکی گمرک افزود: زمانی که ارز همراه افراد بیش از حد متعارف باشد، جنبه تجاری پیدا می‌کند و معادل ارزش هر قطعه ارز باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

وی با بیان اینکه، آماری از میزان واردات روزانه ارز مسافری به کشور و اظهار آن به گمرکات وجود ندارد، گفت: از آنجایی که ارز همراه مسافر پنج هزار دلار تعیین شده در صورتی که فرد در زمان بازگشت به عنوان مثال ۵۰ هزار دلار همراه داشته باشد این امر نشان دهنده جنبه تجاری بودن ارز وارداتی است.

معاون امور گمرکی گمرک با اشاره به اینکه مسافران بر اساس گذرنامه و میزان مدت زمان مسافرت، قابل شناسایی هستند، اظهار داشت: حجم ارزی که گردشگران و مسافران در اختیار دارند مشخص است، اما اگر ارز همراه آن‌ها در زمان بازگشت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار باشد نشان دهنده آن است که قصد معامله آن را دارد و باید حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند

Ingen kommentarer: