fredag den 13. januar 2012

ایران به سیاست «ترور متقابل» روی می آورد

ایران به سیاست «ترور متقابل» روی می آورد

• رهبر حکومت ایران تصریح کرده عاملان ترور دانشمند هسته ای ایران «مجازات» خواهند شد و مقامات اطلاعاتی و امنیتی از انجام عملیات متقابل تروریستی خبر داده اند ...


آدينه ۲٣ دی ۱٣۹۰ - ۱٣ ژانويه ۲۰۱۲


  آیت اله خامنه ای در پیامی که به مناسبت ترور دانشمند هسته ای ایران، مصطفی احمدی روشن داده، تصریح کرده است که حکومت ایران از مجازات عاملین این ترورها چشم پوشی نخواهد کرد. او گفته است این ترور نیز با طراحی و همراهی سیا و موساد صورت گرفته است.

پیش از این، حسین شریعتمداری نماینده ی رهبری در روزنامه ی کیهان خواهان مقابله به مثل با ترورها شده بود. او در یادداشت خود در روزنامه ی کیهان نوشته بود:
«جای این سوال است که چرا جمهوری اسلامی ایران از حق قانونی خود برای مقابله به مثل که نه فقط در آموزه های اسلامی، بلکه در تمامی نظام های حقوقی بین المللی تحت فصل RETALIATE به رسمیت شمرده شده استفاده نمی کند؟! برای سیستم اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران که طی ٣۲ سال گذشته در جنگی تمام عیار با تمام سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمن کارآزموده شده و تجربیات فراوان و پیچیده ای اندوخته است، ترور نظامیان و مقامات اسرائیلی به آسانی امکان پذیر است. این جرثومه های فساد به راحتی قابل شناسایی و به آسانی قابل دسترسی هستند. امروزه جمهوری اسلامی ایران، فداییان پاکباخته و سینه چاک فراوانی در سراسر جهان دارد که تنها با یک اشاره از ژرفای دل و جان برای مجازات آنها مایه می گذارند.»

روز جمعه، خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام امنیتی که نامش اعلام نشده، از آمادگی نیروهای امنیتی - اطلاعاتی برای ترورهای متقابل و انتقامی خبر داده است.
فارس به نقل از این مقام امنیتی نوشت: ایران وارد دوران جدیدی از عملیات ویژه اطلاعاتی علیه دشمنان خود خواهد شد، امری که در آن مهارتی ویژه و منحصر به‌فرد دارد و البته دامنه پاسخ ایران فرامرزی و منطقه‌ای است.
به گزارش این خبرگزاری امنیتی، «کارشناسان» در تهران می‌گویند که نوعی آمادگی بی سابقه برای انجام عملیات ویژه اطلاعاتی علیه کشورهای غربی در ایران در حال شکل گیری است.
به دنبال ترور مصطفی احمدی روشن، معاون بازرگانی سایت نطنز و از مسئولان برنامه هسته‌ای ایران، برنامه ریزی‌ها برای ورود به فاز مقابله مثل جدی شده است.
منابع مطلع اعلام کردند: با توجه به اینکه انجام ترور در صبح روز چهارشنبه ۲۱ دی ۱٣۹۰ (۱۱ ژانویه ۲۰۱۲) یک ترور دارای امضا و کاملاً شبیه ترور شهیدان مسعود علی محمدی و مجید شهریاری بوده است، بنابراین در جامعه اطلاعاتی ایران در این باره که مسئولان میز ایران در سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس پس پرده این ترورها هستند، هیچ تردیدی وجود ندارد.
حکومت ایران بدون هیچ تردیدی سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، را متهم به انجام این ترور و ترورهای مشابه می کند. یک منبع امنیتی به «ایران هسته‌ای» گفته است: با توجه به اطلاعات دریافت شده از مجید جمالی فش عامل ترور شهید علی محمدی که وابستگی اثبات شده به موساد دارد، جامعه اطلاعاتی ایران اکنون از موقعیت بسیار خوبی برای طراحی عملیات‌های مقابله به مثل در مقابل ترورهای انجام شده از سوی سرویس‌های غربی قرار دارد.
این منبع ادامه داد: پاسخ ایران یک پاسخ فرامرزی و فرا منطقه‌ای است و از این راهبرد تبعیت می‌کند که هیچ کدام از آمران و مباشران این پروژه‌ها هرگز در هیچ نقطه‌ای نباید احساس امنیت کنند.
وی همچنین گفت: ایران وارد دوران جدیدی از عملیات ویژه اطلاعاتی علیه دشمنان خود خواهد شد، امری که در آن مهارتی ویژه و منحصر بفرد دارد.

آن چه که این مقام امنیتی و همچنین دیگر مقام امنیتی و اطلاعاتی یعنی حسین شریعتمداری بر آن تکیه کرده اند، یعنی «مهارت ویژه»، اشاره به ده ها عملیآت ترور در سراسر جهان است که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی به آن دست زده و مخالفان خود را یک به یک از سر راه برداشته اند. بسیاری از این ترورها با موفقیت انجام شد و از سوی دولت های غربی اقدام جدی برای مقابله با آن ها صورت نگرفت. این ترورها، دستگاه امنیتی - اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به تجربه و مهارتی واقعا ویژه در کار ترور رسانده است. بر همین پایه است که عده ای از مطلعین و کارشناسان سیآسی، دخالت سرویس های اطلاعاتی و امنیتی خود حکومت را در انجام برخی از این ترورها رد نمی کنند

Ingen kommentarer: