mandag den 30. januar 2012

ایران جزو "کشورهای سیاه" از نظر آزادی مطبوعات

 سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارش سالانه خود وضعیت آزادی رسانه ها در 179 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است که طبق آن کشورهای چین، کره شمالی، ترکمنستان، اریتره، ایران، عربستان و سودان با رنگ سیاه و به عنوان نامناسب ترین کشورهای جهان از نظر آزادی رسانه معرفی شده اند.
در این گزارش کشورها با رنگ های مختلف بر روی نقشه جهان مشخص شده اند. سه کشور اریتره، ترکمنستان و کره شمالی به عنوان بدترین کشورهای جهان از نظر آزادی مطبوعات و رسانه و سه کشور فنلاند ، نروژ و هلند به عنوان بهترین کشورهای جهان از همین منظر معرفی شده اند.
از نامیبیا در جنوب غرب آفریقا، نیز به دلیل آنکه در سال 2011 هیچ گزارش منفی در زمینه رسانه و مطبوعات از آن کشور وجود نداشته، با وضعیت سفید و به عنوان کشوری خوب از نظر آزادی مطبوعات نام برده شده است.
کشورهای اسکاندیناوی و کانادا با وضعیت سفید و جزء 20 کشور بهتر از نظر آزادی رسانه ، کشورهای اروپای غربی، ایالات متحده آمریکا و ژاپن به عنوان کشورهای رده میانی با رنگ زرد ، کشورهایی چون روسیه، مکزیک، ونزوئلا ، ترکیه با رنگ قرمز، به عنوان کشورهای نه چندان مطلوب از نظر آزادی مطبوعات و کشورهایی چون چین، کره شمالی، ترکمنستان، اریتره، ایران، عربستان و سودان با رنگ سیاه و به عنوان نامناسب ترین کشورهای جهان از نظر آزادی رسانه معرفی شده اند.

Ingen kommentarer: