fredag den 27. januar 2012

ابراز نگرانی آمريکا از بازداشت روزنامه نگاران در ايران

 
مهربانان : این آمریکا هم حال دارد از این چیزا تو مملکتمون زیاد داریم مقام اول روزنامه نگاران در بند مقام اول اعدام مقام اول شل کن سفت کن قیمت ارز و طلا ...

به روز شده در: 01/27/2012 - 10:12

ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، روز پنجشنبه در بيانيه ای نسبت به موج تازه بازداشت روزنامه نگاران و همچنين سرکوب آزادی بيان در ايران «عميقا» ابراز نگرانی کرده است.
خانم نولند در بيانيه خود تصريح کرده است: ما عميقا نگران تلاش های فزاينده رژيم ايران برای خاموش کردن همه اشکال آزادی بيان و بستن راههای دسترسی شهروندان به اطلاعات در آستانه انتخابات مجلس در ماه مارس (اسفندماه ) هستيم.
در بيانيه سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا آمده است: طی دوهفته گذشته نيروهای امنيتی چهار روزنامه نگار از جمله شهرام منوچهری، سهام الدين بورقانی، پرستو دوکوهکی، و مرضيه رسولی را بازداشت کرده اند.
پرستو دوکوهکی، روزنامه نگار، وبلاگ نويس و فعال حقوق زن، روز ۲۵ دی ماه، توسط ماموران امنيتی ايران بازداشت شد. نيروهای امنيتی همچنین روز ۲۷ ديماه با ورود به منزل مرضيه رسولی،روزنامه نگار، وی را بازداشت کردند.
سهام الدين بورقانی، روزنامه نگار و سردبير سايت ديپلماسی ايرانی، نيز روز ۲۸ ديماه توسط نيروهای امنيتی در منزلش بازداشت شد. شهرام منوچهری، روزنامه نگار، نيز توسط ماموران امنيتی در روز ۲۹ ديماه درمنزلش بازداشت و به زندان منتقل شده است.
ويکتوريا نولند در ادامه گفته است: دادگاههای ايران حکم اعدام دو وب نگار، سعيد ملک پور و وحيد اصغری را بدون طی شدن عادلانه آيين دادرسی به اتهام افساد فی الارض تاييد کرده اند و آنها با خطر قريب الوقوع مرگ روبرو هستند.
سعيد ملک‌پور که از سه سال پيش در زندان به سر می‌برد، از سوی دستگاه قضايی ايران متهم به «افساد فی‌الارض» است، اتهامی که به گفته خانواده وی و سازمان‌های بين‌المللی حقوق بشری به دليل استفاده از برنامه ابداعی آقای ملک‌پور برای انتشار عکس در اينترنت از سوی سايت‌های پورنوگرافی بوده است.
به گفته سازمان های مدافع حقوق بشر در ايران، وحيد اصغری ،۲۵ ساله دانشجوی رشته مهندسی انفورماتيک در هند، در سال ۱۳۸۷ حين سفر به ايران دستگير شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا گفته است:«جامعه بين المللی بارها نگرانی خود را نسبت به وضعيت حقوق بشردر ايران اعلام کرده است و از حکومت ايران خواسته است تا تعهدات بين المللی خود در خصوص پايبندی به حفاظت از حقوق همه شهروندان و رعايت حکومت قانون را اجراکند
خانم نولند همچنين از مقام های تهران خواسته است که با احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشرسازمان ملل، همکاری کنند و به او اجازه دهند که به ايران سفر کند

Ingen kommentarer: