søndag den 22. januar 2012

دعوت به اقدام برای توقف سانسور اینترنتی و ماهواره ای

همزمان با نشست افتتاحیه ی کنفرانس بین المللی ارتباطات رادیویی، فعالان ایرانی در ژنو علیه سانسور مخابراتی گسترده ی دولت ایران دست به تظاهرات زدند ...



 کنفرانس بین المللی ارتباطات رادیویی سال ۲۰۱۲ که توسط یک آژانس سازمان ملل متحد به نام اتحادیه ی بین المللی مخابرات (آی تی یو) سازماندهی شده است، امروز در ژنو آغاز به کار کرد.
به گفته ی والری تیموفیو، مدیر دفتر ارتباطات رادیویی آی تی یو، "فعالیت های دبلیو آر سی به بهبود روشهای نظارتی به منظور ارائه ی منابع فرکانس و مدار برای فن آوری های جدید و برای تقویت چارچوب فنی برای بهره برداری از خدمات کمک می کند."
به گزارش کمپین بین المللی دفاع از حقوق بشر در ایران، مقررات موجود آی تی یو مانع مداخله و ایجاد پارازیت ماهواره ای توسط هریک از کشورهای عضو می باشد. با این حال دولت ایران سالهاست که این مقررات را از طریق ایجاد اختلال در پخش برنامه های ماهواره ای فارسی زبان توسط منابعی به جز دولت ایران، شدیدا نقض می کند. این روند به خصوص به دنبال انتخابات ریاست جمهوری مورد مناقشه ی سال ۱۳۸۸ شدیدتر شده است. در نتیجه حق مردم ایران در دسترسی اطلاعات به شدت محدود شده است.

علاوه بر ایجاد پارازیت روی پخش برنامه های ماهواره ای، دولت ایران همچنین به تلاشهای جامع خود برای در دست گرفتن کامل دسترسی آنلاین به اینترنت و همچنین محدود کردن ارتباطات تلفنی و داده ها ادامه میدهد.
دولت ایران همچنین در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک شبکه ی بسته (اینترانت) که به عنوان اینترنت ملی یا اینترنت حلال از آن نام می برد می باشد تا دسترسی ایرانیان به وبسایت های خارج از ایران را محدود کند. در صورت توفیق به چنین هدفی، زیرساخت اینترنت حلال به سانسور حکومتی این اجازه را خواهد داد تا در صورت اراده بتواند دسترسی به اینترنت را کاملا قطع نماید. این گام دلسردکننده ی دیگری در جهت قطع کردن ارتباط مردم ایران با دنیای خارج می باشد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز اعلام کرد گردهمایی نظارتی سازمان ملل متحد، کنفرانس بین المللی ارتباطات رادیویی (دبلیو آر سی)، که امروز در ژنو گشایش می یابد باید گامهای قاطعی برای پایان دادن به اختلال گسترده و غیرقانونیِ امواج ماهواره ای توسط دولت ایران بردارد.
هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: "کنفرانس امسال با چالش جدیِ نقض موازین مخابرات بین المللی توسط دولت ایران روبروست. این کنفرانس باید بلافاصله به این اعمال غیرقانونی خاتمه دهد."
وی تصریح کرد: "دبلیو آر سی یک مسئولیت فوری برای تقویت مقررات موجود دارد تا دولت ایران که خود یکی از کاربران فعال سکوهای ارتباطات مخابراتی بین المللی برای اجرای مقاصد خود است، قادر به ادامه ی نقض موازین ارتباطات مخابراتی نباشد. اینک زمان آن فرارسیده تا با این رفتار دوگانه مقابله کرد."

همزمان با نشست افتتاحیه ی کنفرانس بین المللی ارتباطات رادیویی، فعالان ایرانی در ژنو علیه سانسور مخابراتی گسترده ی دولت ایران دست به تظاهرات زدند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از جامعه ی بین المللی و ایرانیان مقیم خارج خواسته است تا به اقدامات مداوم علیه برنامه های سانسور دولت ایران دست بزنند. اهداف این کمپین بالا بردن آگاهی در خصوص سانسور شرم آور دولت ایران، شناسایی شرکت های خارجی که با دولت ایران در این زمینه همکاری می کنند و خاتمه ی این همکاری ها، دعوت از تولید کنندگان بین المللیِ خدمات ماهواره برای قطع ارائه ی خدمات خویش به دولت ایران مادامی که دست به ایجاد پارازیت می زند، و یافتن راه حل های فن آوری که بتواند با سانسور دولت ایران مقابله نماید، می باشد.
با حمایت از مخالفتِ جامعه ی حقوق بشری ایران نسبت به سانسور گسترده، این کمپین به ترویج و جستجو برای راه های پیاده سازی اهداف فوق و تشویق کلیه ی کنشگران بین المللی به تمرکز بر روی این موضوع مهم و فوری خواهد پرداخت.

Ingen kommentarer: