fredag den 14. september 2012

خامنه ای آتش بیار معرکه شد

 بازار حرکت ضد آمریکایی را امروز رهبر جمهوری اسلامی داغ کرد این موج براه افتاده بهترین موقعیت را یکبار دیگر برای او فراهم کرد تا با داغ کردن این مطب مشکل اتمی ایران و سوریه را به پوشاند. این موج شاید مهندسی شده می تواند یکبار دیگر حکومت ایران را از زیر ضرب بیرون بکشد پس باید منتظر خبر های بیشتری از این جانب باشیم و حتما آتش این خبر را ایران داغتر می کند

خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران با انتشار پيامی به‌شدت به انتشار فيلم "ضد اسلامی" حمله کرد و متهم اصلی آن را آمريکا و اسرائيل دانست.

به گزارش منابع خبری ايران، با گذشت دو روز از اعتراضات در کشورهای اسلامی نسبت به انتشار فيلم آماتور "بی‌گناهی مسلمانان" که گفته می‌شود توهين به پيامبر اسلام است، پيام آيت‌الله علی خامنه‌ای به همين مناسب منتشر شد
.

وی انتشار اين فيلم را " اقدامی جنون‌آميز و نفرت‌انگيز" خواند و گفت: "پشت صحنه اين حرکت شرارت‌بار، سياست‌های خصمانه صهيونيسم و آمريکا و ديگر سران استکبار جهانی است."

رهبر جمهوری اسلامی ايران افزود اگر پيش از اين از "سلمان رشدی، کاريکاتوريست دانمارکی و کشيش‌های آمريکايی آتش‌زننده قرآن" حمايت نمی‌کردند امروز کار به اين "گناه عظيم و غيرقابل بخشش" نمی‌رسيد.

 
 خامنه‌ای در ادامه پيام خود بدون اشاره به کشتن سفير آمريکا و سه کارمند سفارت اين کشور در ليبی توسط مسلمانان تندرو، آورده است: "متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت آمريکا است."

رهبر جمهوری اسلامی گفته است: "سياستمداران آمريکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالی آن را که دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند."

اين در حالی است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز گذشته انتشار اين فيلم را محکوم کرد و آن را "مشمئزکننده" خواند. کلينتون تأکيد کرد که این ویدئو هیچ ارتباطی با دولت آمریکا ندارد.

در همين حال محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران نيز در اين رابطه نامه‌ای به دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی نوشت.

خاتمی "اهانت به مقدسات همه اقوام و مذاهب و ملل" را امری ناپسند دانست و آن را در مقابل "طرح خیرخواهانه گفت‌وگوی تمدن‌ها" خواند.

وی نيز همچون رهبر جمهوری اسلامی گفت اگر با توهين‌کنندگان پيش از اين برخورد می‌شد چنين فيلمی از سوی "افراطیون بدسابقه" ساخته نمی‌شد.

محمد خاتمی انتشار اين فيلم را "جنايتی" دانست که "احساسات صدها میلیون مسلمان" را جريحه‌دار کرده است.

خاتمی از سازمان کنفرانس اسلامی خواسته است تا "برای دفاع از ارزش‌ها و مقدسات دینی و مقابله با افراطی‌گری و خشونت، فعالانه وارد عمل شود و با همراهی و همکاری نهادهای مؤثر بین‌المللی، همه دولت‌ها از جمله دولت آمریکا را به اقدام عملی برای خشکانیدن ریشه‌ها و جلوگیری از گسترش منازعات هویتی، قومی و دینی و برخورد قاطع با مسببان این فاجعه مکلّف کند."

امروز در ايران پس از برگزاری نماز جمعه در تهران همچون روز گذشته تظاهراتی بر عليه آمريکا و اسرائيل به‌راه افتاد و در آن پرچم‌های اين دو کشور به آتش کشيده شد.

انتشار بخش‌هايی از فيلم "بی‌گناهی مسلمانان" در وب‌سايت يوتيوب باعث ناآرامی در ديگر کشورهای اسلامی نيز شده است.

در دو روز گذشته اخبار رسانه‌ها تحت تأثير حمله به کنسولگری آمريکا در شهر بنغازی ليبی بوده است که به کشته شدن سفير و سه کارمند ايالات متحده در اين کشور انجاميد.

Ingen kommentarer: