torsdag den 20. september 2012

رازی که آن را می توان یک راز «الماسی» تمام عیار دانست

عکس فضایی از محل برخورد سیاره در سیبری
روسیه سه شنبه از رازی پرده برداشت که از دهه هفتاد قرن گذشته، آن را حفظ کرده بود؛ رازی که آن را می توان یک راز «الماسی» تمام عیار دانست.

خلاصه این راز این است که معادن حاوی ترلیون ها قیراط الماس نادر در شکافی که در اثر برخورد یک سیاره با زمین در 35 میلیون سال پیش ایجاد شده بود، نهفته شده است؛ معدنی که می تواند تا 3هزار سال پاسخگوی نیاز متنوع مردم به الماس باشد.

سیاره ای که برخوردش به زندگی تمام جانداران در سیبری شرقی پایان داد، حفره ای با قطر 99 کیلومتر ایجاد کرد. این حفره از چشم دانشمندان و بررسی هایشان به دور ماند. تا این که دانشمندان دانشکده "ژئولوژی نوفوسیبریسک . تحقیق بر روی آن را تقریبا 50 سال پیش آغاز کردند. آن ها نام این حفره را Popigai Astroblem نهادند و در زیر آن معادنی از الماس نادر و غیر معروف را کشف کردند.

مقام های اتحاد جماهیر شوروی سابق، از اعلام این خبر خودداری کردند و جز به مقادیری که برای بررسی های علمی مورد نیاز است؛ اجازه استخراج از معدن را ندادند.

آزمایش ها نشان داد که الماس نهفته شده "بوبیگای" است که از هر الماس معروفی در بازارها، سخت تر و با ارزش تر است. این الماس کاربرد صنعتی و علمی دارد که از برخورد بسیار سریع و شدید سیاره با زمین به وجود آمده است.

در بیانیه دانشکده نوفوسیبریسک آمده است که آغاز استخراج الماس از این معدن می تواند بازار الماس جهان را تحت الشعاع قرار دهد "با وجود این که خریداران این نوع الماس معمولا شرکت ها و دانشکده های علمی است."
این بیانیه افزوده است که این معدن می تواند میلیاردها دلار بر ثروت روسیه بیفزاید

این بیانیه افزوده است که این معدن می تواند میلیاردها دلار بر ثروت

Ingen kommentarer: