mandag den 27. august 2012

پانزده مرد وزن افغان که در یک میهمانی ايالت جنوبی هلمند شرکت کرده بودند سر بریده شدند

مقامات افغانی اعلام کرده‌اند 15مرد و دو زن، روز دوشنبه، در ايالت جنوبی هلمند به اتهام شرکت در ميهمانی مختلط همراه با موسيقی و رقص سر بريده شدند.
این رویداد خونین در روستای روشن‌آباد شهرستان موسی‌قلعه ولایت هلمند رخ داده است که گفته می‌شود به طور کامل در کنترل طالبان قرار دارد.
داود احمدی، سخنگوی والی هلمند گفت این افراد از سوی شبه‌نظامیان طالبان سربریده شده و هدف گلوله نیز قرار گرفته‌اند.
از آزادی و برابری بانوان و آقایان رسیدیم به روسری یا تو سری رسیدیم .وحتما اگر  ادامه پیدا کند میرسیم به همین سربریدن بخاطر میهمانی و گوش دادن موزیک .
 
روزگار غریبی است هر روز شکاف بین بانوان و مردان را بیشتر می کنند و این آینده کاملا قابل پیش بینی می باشد.
مهد کودک زیر نظر مسجدای بانوان - اتوبوس مخصوص بانوان - پارک مخصوص بانوان -...همه یک جهت را نشان می دهند
از داشتن وکیل و وزیر زن داشتن و هزاران محور قدرت دیگر که در دست بانوان بود رسیدیم به روزگار امروز و آینده ای شبیم همین طلبان می تواند در پیش باشد
مقامات افغانی اعلام کرده‌اند ۱۵ مرد و دو زن، روز دوشنبه، در ايالت جنوبی هلمند به اتهام شرکت در ميهمانی مختلط همراه با موسيقی و رقص سر بريده شدند.
این رویداد خونین در روستای روشن‌آباد شهرستان موسی‌قلعه ولایت هلمند رخ داده است که گفته می‌شود به طور کامل در کنترل طالبان قرار دارد.
داود احمدی، سخنگوی والی هلمند گفت این افراد از سوی شبه‌نظامیان طالبان سربریده شده و هدف گلوله نیز قرار گرفته‌اند.
نعمت الله، فرماندار موسی‌قلعه گفت این افراد در یک بزم موسیقی و رقص گردهم آمده بودند که با هجوم طالبان مسلح مواجه شدند.
طی سالیان اخیر در موارد متعدد بزم‌ها و یا مراسم خوشی مردم در مناطق مختلف افغانستان هدف حمله‌های انفجاری و انتحاری قرار گرفته است که طالبان مسئول آن خوانده شده‌اند
وی گفت: "از آن جایی که این منطقه به‌طور کامل در کنترل طالبان است، جزئیات بیشتری در مورد قربانیان و چگونگی این قضیه تاکنون به‌دست نیامده است."
طالبان هنوز مسئوليت اين کشتار را برعهده نگرفته‌اند.
يک سخنگو از فرمانداری هلمند نيز گفت تيمی را برای تحقيق به مکان وقوع جنايت فرستاده است.
هم‌مرز بودن هلمند با ایالت بلوچستان پاکستان که میزبان "شورای کویته" یکی از جمله سه شورای بزرگ رهبری طالبان است، از دلایل عمده‌ای نام برده می‌شود که به گفته دولت افغانستان زمینه‌ساز نفوذ گسترده طالبان و گروه‌های مسلح غیرمسئول در هلمند شده است.
طی سالیان اخیر در موارد متعدد بزم‌ها و یا مراسم خوشی مردم در مناطق مختلف افغانستان هدف حمله‌های انفجاری و انتحاری قرار گرفته است که طالبان مسئول آن خوانده شده‌اند.
در تازه‌ترين رويداد از اين نوع، ماه گذشته ۲۲ تن که بيشتر آنان غيرنظامی بودند بر اثر حمله انتحاری در يک مراسم عروسی در شهر ايبک در شمال افغانستان جان باختند.
در ماه ژوئن نيز طالبان به هتلی در نزديکی کابل حمله کردند چرا که به‌زعم آن‌ها اين هتل جايگاه "فواحش" است. بنا به گفته شاهدان، در آن حمله نيز ۲۰ نفر کشته شدند.
طالبان طی حکومت پنج ساله خود زنان را از رأی دادن، کار در بيرون از خانه و ترک خانه بدون اجازه شوهر يا پدر ممنوع کرده بودند. اگر چه اين ممنوعيت با پايان حکومت طالبان برچيده شد، اما افغانستان همچنان يکی از محدودترين مکان‌های دنيا برای زنان به شمار می‌رود.
 

Ingen kommentarer: