mandag den 13. august 2012

ساختن شهری مخصوص زنان

  ساختن شهری مخصوص زنان فعلا در دستور کار عربستان قرار دارد تا بدین ترتیب زنانی که خواهان کار و شغل هستند بتوانند به این هدف برسند.

عربستان سعودی که اخیرا سعی داشته است تا حتی الامکان خود را با پیشرفت های جهان مدرن وفق دهد، زمان افتتاح این شهر را سال آینده اعلام کرده و امیدوار است که این اقدام به خواسته زنان مبنی بر داشتن شغل پاسخ بدهد. در این شهر به زنان اجازه داده می شود در زمینه هایی مانند پارچه فروشی، تولید غذا و داروفروشی کار کنند.

آمار نشان می دهد که تنها 15 درصد از زنان عرب در بیرون از خانه کار می کنند. اما اخیرا حکومت عربستان نسبت به نقش فعال تر زنان در توسعه کشور و ایجاد مشاغلی برای زنان جوان تمایل بیشتری نشان داده است.

فرق موقعیت بانوان ایران و آنها این است که ما در ایران همه آزادی های اجتماعی سیاسی و اقتصادی را برای بانوان داشتیم تا آنها به ایران آمدند و بعد از ان هم بارها ان آزادی ها را کم و بیش بدست آوردیم و قدرش را ندانستیم . و حالا روز بروز از اندک باقی مانده ان هم عقب نشینی می کنیم و از دست میرود . حاکمان دارای فرهنگ عربستانی الگو برداری از جوامع این چنینی را در دستور روز خود دارند. امید وارم که رئیس جمهور دانشمند ما که هم اکنون در آنجا به سر می برد از این شهر و طرح الگو برداری نکند چون از هفته آینده ما هم باید شاهد قلعه مخصوص زنان در ایران باشیم مثل اتوبوس مخصوص زنان ،بانک مخصوص زنان پارک مخصوص زنان ساحل مخصوص زنان ......ای بابا یک دیوار بکشید و کلیدش را هم بدهید آقایان بیندازند گردنشان خیال خود را راحت کنید البته و صد البته برای رسیدن به بهشت حتما این امور لازم است.فعلا در جهنم باشیم تا بعد

در حال حاضر در شهرهای صنعتی عربستان کارخانه هایی متعلق به زنان وجود داشته و شرکت هایی نیز وجود دارند که بخش کوچکی از نیروی کار خود را از بین زنان انتخاب کرده اند، و این شهر دومین شهر صنعتی زنان خواهد بود. به نظر می رسد که حکومت عربستان قصد دارد در قسمت های مختلف کشور صنایعی مخصوص به زنان ایجاد کند.

امسال زنان در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی جای مردان را گرفتند، و شش ماه بعد فروش لباس های زنانه نیز به زنان واگذار شد. با این حال هنوز می توان گفت که زنان در عربستان سعودی از بسیاری حقوق خود محروم هستند. این کشور تنها کشوری است که رانندگی را برای زنان ممنوع کرده، و شرکت دو زن عرب در بازی های المپیک تنها با تلاش بسیار از جانب کمیته بین المللی المپیک ممکن شد

Ingen kommentarer: