onsdag den 24. juli 2013

قایقی که تا ۱۷۰ نفر پناهجو، از جمله شهروندان ایرانیدر راه استرالیاغرق شد

قایقی که تا ۱۷۰ نفر پناهجو، از جمله شهروندان ایرانی سرنشین آن بودند، در راه استرالیا در آب‌های اندونزی غرق شد و دست‌کم ۶۰ نفر نیز بر اثر این سانحه ناپدید یا کشته شده‌اند.در میان ناپدیدشدگان یا کشته‌شدگان کودکان نیز هستند
 
بعضی حکومت ها مثل سرطان می مانند در ابتدا سلول خود بدن است که تغییر شکل می دهد و تخریب را شروع می کند و صاحب بدن هم از وجودش بی خبر است اما وقتی درست حسابی ریشه دوا ند و صاحب ان خبر شد او قدرت مند شده و اگر در همان ابتدا اورا ازریشه نکنی و همراه با قسمتی از بدنت بدور نیندازی دیگر او هم خود و هم تو را از بین میبرد .مماشات با سرطان حکم نابودی بدن را دارد . در حکومت هایی که از مردم نیستند فرار از مرزها گوشه نشین شدن و دل به غذا وقدر بستن فقط مملکت را نبود می کند و دیگر نه نامی از مملکت می مند و مملکت دار .
بر تخته پاره ای در دل سهمگین دریا خانواده های بسیاری این خطر را به جان خریده اند تا شاید راه فراری از این سرنوشت مهم مملکت داشته باشند و هر روزه این خطر کردن ها جان افراد بیشتری را می گیرد ای کاش این بیماری زود تر شناخته می شد و ان را ریشه کن می کردند
.
خبرگزاری فرانسه می‌گوید بیشتر سرنشینان این قایق از سریلانکا و ایران بودند و تا کنون صد نفر نجات پیدا کرده‌اند.
این حادثه عصر سه‌شنبه رخ داد و امدادگران استرالیایی و اندونزیایی برای عملیات نجات به جنوب جاوه، جایی که قایق دچار سانحه شد، روانه شدند. مسئولیت عملیات نجات بر عهده نیروهای اندونزیایی‌ست.
این تازه‌ترین سانحه غرق شدن یک قایق حامل پناهجویان در استرالیا تنها ده روز پس از آخرین سانحه مرگبار از این دست رخ می‌دهد؛ سوانحی که بارها در آب‌های اندوزی رخ داده و بسیاری را به کام مرگ کشیده است.
در آخرین آنها در ۲۳ تیرماه اعلام شد نه تن از جمله یک کودک در آب‌های جزیره کریسمس ناپدید شدند.
هجوم پناهجویان از راه دریایی به استرالیا در حالی انجام می‌شود، که آن کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای را علیه مهاجرت غیرقانونی به مرحله اجرا گذاشته است.
این پناهجویان که عمدتا شهروندان ایران، افغانستان و سریلانکا هستند، پس از رسیدن به استرالیا، معمولا به جزایری فرستاده می‌شوند که اردوگاه‌هایی برای نگهداریشان ساخته شده است.
دولت استرالیا ۲۸ تیرماه اعلام کرد که از این پس تمام پناهجویانی که با قایق خود را به آن کشور می‌رسانند به پاپوا گینه نو می‌فرستد؛ کشوری که در امتداد اندونزی در اقیانوس آرام قرار دارد.
در عین حال مهاجران غیرقانونی سبب شدند تا دولت استرالیا از اندونزی بخواهد شرایط دادن روادید به شهروندان ایرانی را سخت‌تر کند.
اندونزی هم در نهایت از پایان مرداد ماه صدور روادید در فرودگاه‌های خود را برای ایرانیان متوقف می‌کند، آنچه از سال ۲۰۰۵ میلادی رواج داشته است

Ingen kommentarer: