tirsdag den 13. november 2012

پس از فرستادن نامه ما در باره کلاه برداري موزه لوور



کانون اروپايی برای آموزش جهان بينی زرتشت

انجمن فرهنگی، خردگرا و آزاد انديش

European Centre for Zoroastrian Studies

Phone/Fax. +32-2 374.92.60 Mobile: +32- 474 680 339
E.mail: info@gatha.org Web site: www.gatha.org



پس از فرستادن نامه ما در باره کلاه برداري موزه لوور

پشتيباني بيسابقه فرانسويان از اين نامه


دوستان ارجمند

در هفته گزشته ما چند ده هزار ايميل بزبانهاي فرانسه و انگليسي در باره کلاه برداري بيشرمانه موزه لوور در پاريس که در نمايشگاه بزرگي بنام « هنرهاي اسلامي» برپا کرده به فرانسويها و روزنامه هاي آمريکائي و انگليسي فرستاديم. ياد آوري ميکنيم که اين نمايشگاه بوسيله رئيس جمهور فرانسه « فرانسوا هولاند» که با چند مقام از کشورهاي عربي همراهي ميشد با سرو صداي و بودجه زيادي گشايش يافت.

درپيوست ميتوانيد متن فرانسه و ترجمه انگليسي و پارسي نامه هائي را که ما به هشتاد هزار نشاني ليست خود فرستاده ايم بخوانيد.


واکنش به ايميلهاي ما که از سوي فرانسوي زبانهاي فرانسه، بلژيک و سوئيس به کانون ما فرستاده شده بسيار بسيار مثبت و دلگرم کننده بود. ما هيچ انتظاري به اين همه پشتيباني گرم و دوستانه نداشتيم. تا به امروز نهم نوامبر 2012 يعني پس از پنج روز از فرستادن اي ميلهاي ما 202 ايميل از سوي فرانسوي زبانها در پشتيباني از مردم ايران به کانون ما فرستاده شده. براي نمونه در يکي از آنها آمده « آفرين بر شما ايرانيان که با اينهمه زخمي که دولتتان بر شما وارد کرده هنوز زنده هستيد و حتي ميتوانيد بر نارسائي هاي ما انگشت بگزاريد...» در نامه ديگري آمده« ...ما فرانسويان بايد بدانيم که ايرانياني که از کشورشان فرار کرده و به کشورهاي ما پناهنده شده اند از ميزان فرهنگي بالائي برخوردار هستند و نميشود آنها را دست کم گرفت...». اين چنين نامه هائي هنوز ادامه دارد و هر روز به ما اي ميل ميشود.

در پايان ماه نوامبر ما تمام اين نامه ها را در کتابچه اي منتشر خواهيم کرد چون در اين سي سه سال گزشته پر از تحقيرو سر خوردگي براي ايرانيان، شايد اين نخستين باري است که بعنوان يک ملت اينهمه « آفرين» به ما گفته شده. پس بايد تا اين جريان هنوز داغ است بيشترين بهره برداري را از آن بکنيم. ما اين کتابچه را براي رئيس جمهور فرانسه خواهي فرستاد تا بداند که ايرانيان همانگونه که يکي از هم ميهنان او نوشته « هنوز زنده هستند».

چندي ازدوستان ايراني تلفني از ما خواستند شکايتي از موزه لوور به دادگاه بکنيم و آماده گي پرداخت هزينه وکيل را هم پذيرفتند. ولي ما با کمي انديشه بهترديديم به جاي دادگاه رفتن که بيش از يکي دوسال بدرازا خواهد کشيد و نتيجه اش هم روشن نخواهد بود و در درازاي آن اين شور و گرمي هم بسردي کشيده خواهد شد، يک « کمپين» انترنتي گسترده اي براه اندازيم و اعتراض وشکايت خود را با سدها هزار، شايد يک ميليون دستينه و امضا به گوش دولت و رسانه هاي نه تنها فرانسوي بلکه آمريکائي و انگيسي هم برسانيم. ياد آوري ميکنيم که مترو پاليتن ميوزيم در نيويورک هم چنين کلاه برداري را دوسال پيش انجام داده است. بزودي سازمان دهي اين کمپين را به آگاهي شما ميرسانيم تا همگي با کوشائي تمام در آن شرکت کنند.


دکتر خسرو خزاعي پرديس

Ingen kommentarer: