tirsdag den 20. november 2012

جايزه نخست ا جشنواره فيلم مانهايم، به فيلم سينمايی "سوت پايان" ساخته نيکی کريمی،

جايزه اصلی بخش مسابقه جشنواره بين‌المللی فيلم مانهايم به فيلم سينمايی "سوت پايان" ساخته نيکی کريمی، بازيگر و کارگردان ايرانی رسيد.


به گزارش منابع خبری، روز گذشته يکشنبه ٢٨ آبان (١٨نوامبر) در مراسم پايانی شصت‌ويکمين دوره از جشنواره فيلم مانهايم، نيکی کريمی، بازيگر و کارگردان ايرانی که با فيلم "سوت پايان" در بخش مسابقه اين جشنواره شرکت کرده بود، توانست جايزه نخست اين جشنواره را از آن خود کند.

در بيانيه هيئت داوران اين جشنواره آمده است: "سوت پايان با قدرت در بيان تصويری سينمايی به زيبايی انسانيت و کمک به هم‌نوع را به ما نشان می‌دهد. کشمکشی که تا پايان ما را با خود می‌کشاند و فيلمساز به ما خاطرنشان می‌سازد که برای سعادتمند شدن ابتدا بايد به فکر کمک به ديگران و هم‌نوعان خود باشيم."

جشنواره بين‌المللی فيلم مانهايم که هرساله به‌طور مشترک در شهرهای مانهايم و هايدلبرگ در ايالت بادن-وورتمبرگ آلمان برگزار می‌شود تاکنون به فيلمسازان زيادی جايزه مهم رينر ورنر فاسبيندر را اهدا کرده است.
اين جشنواره که در سال ۱۹۵۲ پايه‌گذاری شد پس از برليناله دومين جشنواره مهم آلمان به‌شمار می‌رود.

"سوت پايان"، سومين ساخته بلند نيکی کريمی سال گذشته برای نخستين بار در بخش رقابتی جشنواره پوسان کره جنوبی و پس از آن در جشنواره دبی به نمايش گذاشته شد.

اين فيلم همچنين در هجدهمين دوره جشنواره بين‌المللی فيلم سينمای آسيا وزول در فرانسه به نمايش درآمد و توانست جايزه شهر پاريس موزه گيمه، جايزه انستيتو زبان‌های شرقی پاريس اينالکو و جايزه اصلی هيئت داوران اين جشنواره را از آن خود کند.

نيکی کريمی افزون بر کارگردانی و نويسندگی، بازيگری و تهيه‌کنندگی اين فيلم را هم به عهده داشته است.

همچنين "سوت پايان"، تابستان سال جاری به‌طور هم‌زمان در بخش مسابقه جشنواره دوربان آفريقای جنوبی و جشنواره چنای هندوستان پذيرفته شد.

جشنواره بين‌المللی چنای هندوستان ويژه زنان فيلمساز آسيايی است و فيلمسازان زن کشورهای مختلف آسيايی در آن به رقابت می‌پردازند.

"سوت پايان" خردادماه سال جاری نيز در بخش مسابقه جشنواره سيدنی، حضور داشت.

اين فيلم روايتگر زن و شوهری فيلمساز است که با يک اتفاق برای يکی از بازيگران فيلمشان وارد ماجرای تازه‌ای می‌شوند.

افزون بر نيکی کريمی، شهاب حسينی، اشکان خطيبی و هستی مهدوی‌فر نيز در اين فيلم به ايفای نقش پرداخته‌اند.

Ingen kommentarer: