fredag den 23. november 2012

کلاهمان را قاضی کنیم

 ایرونی‌‌های سر شار از عاطفه،عشق به هم وطن و نگران از سر نوشت تمام بدبخت‌های دنیا.

گفتند سکّه گران میشود شب تا صبح پشت در بانک صاف کشیدیم تو سر و کله هم زدیم تا سکّه بخریم،صبحانه بدون سکّه از گلویمان پایین نمیرفت.
نرخ دلار بالا رفت کمر موبایل‌ها زیر بار ترافیک خمّ شد ،همه شدیم بورس باز بدون اینکه فکر کنیم که این خود ما هستیم که بازار یاب مسببین این آشفته بازار هستیم .
بلیت هواپیما گران شد ،این دیگر مصیبت بود ،مگر میشود از زیارت برج‌های دوبی‌ چشم پوشید.
واردات آات آشغال‌های خارجی‌ (ظاهراً )ممنوع شد ،فکرش را بکنید باید گًل پلاستیکی‌ها را برای زینت میز سخرانان (محترم)از بازار سیاه تهیه کرد ،طفلکی شهردار‌ها .
باز هم یک مصیبت دیگر ،اگر کفش و کلاه از چین و تکیه وارد نشود مجبوریم از محصولات ساخت کارگر هم وطن استفاده کنیم .این حسابی‌ افت دارد .
از پی‌ آمد‌های تحریم‌ها یادم رفت ،گرفتن ویزای آمریکا و اروپا خیلی‌ سخت شده ،پیش خودمان بماند این یکی‌ چاره داره،دم دوست و اشنای قدیمی‌ اونور ابی را میبینیم برایمان دعوت نامه جور می‌کند .

کلاهمان را قاضی کنیم چند در هزار ما توی این بلبشو حتا فکر کمک به زلزله زدگان از خاطر خطیرش گذشت ؟
کداممان در حالیکه توی اتاق گرم و نرم ماهواره تماشا میکردیم به فکر مادری بودیم که برای گرم کردن فرزندش وسیله جز بدن لرزانش نداشت ؟
در کشوری که این‌همه کودک خیابانی هست کدام از ما (اگر دستمان به دهنمان می‌رسد )خرج تحصیل یکی‌ از این هزاران را به عهده ایم ؟
با دیدن آگهی فروش کلیه هرگز به فکر افتاده ایم با داوطلب تماس بگیریم و پرسیم چرا میخواهد برای یکی‌ دو میلیون خودش را ناقص کند و اگر قدرت مالی داریم دست کم پول یک کلیه را بدون در یافت جنس بپردازیم؟
از سیستم گله داریم ،آیا هرگز فکر کرده ایم که خود ما نیز جزوی از همین سیستم هستیم ؟چماق به دست و شکنجه گر را که دیگر آمریکای جهان خوار و صهیونیسم به ایران صادر نکرده ، از کره مریخ هم نیامده ،این‌ها دست پرورده خود ما هستند .
حتما شما هم مثل نگارنده میگویید :آخر من یک نفر چه کاری از دستم ساخته است :تا به حال شنیده اید کسی‌ دو نفر باشد؟
هیچ به این فکر کرده ایم تمام ملت‌ها چه آنهایی که کشورشان را ساخته اند و چه آنهایی که خراب کرده اند هر یک نفرشان (یک)نفر بوده؟
از همه مهم تر آیا از نوک بینی‌ خودمان کمی‌ آنطرفتر را هم نگاه می‌کنیم تا ببینیم دور و برمان چه خبر هست ؟
گویا در این سر زمین تا زمانیکه بمب در خانه همسایه می‌افتد به ما مربوط نیست ............

از همه اینها که بگذریم انتخابات نزدیک است یادمان باشد حتما شرکت کنیم.مهر شرکت در آن به صدور پاسپورت کمک می‌کند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!امضا فضول باشی‌

Ingen kommentarer: