tirsdag den 23. april 2013

ایرانیان از دست حاکمانشان حاضرند به مریخ پناه ببرند

۷۰ ایرانی، داوطلب سفر "بی بازگشت" به مریخ شده اند. بیشتر از هر کشور دنیا! تا جایی‌ که حتی باس لنسدروپ، موسس هلندی طرح مارس وان (سفر یکسویه به مریخ) Mars One از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت زده است. اخیرا این خبر عجیب در خبرگزاری ایسنا (لینک) درج شد اما در هیچ جای دیگر دنیا منعکس نشد.
اگرچه در دولت احمدی‌نژاد چند برنامه موشکی - فضایی در حال اجرا می‌باشد، اما خبر داوطلبی شهروندان ایرانی برای سفر بی‌ بازگشت به فضا، در صورت صحت، یا نشانه ناامیدی ایرانیان به زندگی‌ در ایران و این کره خاکی است و یا نشانه شوخ طبعی ایرانیان و دست انداختن مدیر هلندی این پروژه تخیلی‌ و بلندپروازانه که برخی‌ او را هیاهوگر تبلیغاتی و کلاهبردار میخوانند چرا که واقعیت سفر به مریخ نیاز به سالها تمرین و آمادگی فیزیکی‌ و روحی‌ و اطلاعات قوی مهندسی‌ و علمی‌ دارد.
 ماهنامه «نجوم» می‌نویسد: «باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک طرفه به مریخ) از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت‌زده است. وی می‌گوید: "در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق‌تر بگویم از ایران بیش از ۷۰ نفر پست الکترونیکی زده‌اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده‌اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط ۴۵ داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی‌ها کمتر و ۳۴ نفر بوده است. .. سختی ماموریت به مریخی که ناسا و ایسا از آن حرف می‌زنند، بخش بازگشت از مریخ است نه سفر به مریخ

Ingen kommentarer: