fredag den 26. april 2013

سودی که جمهوری اسلامی به جیب آمریکا و دیگر کشور های تولید کننده اسلحه می ریزد

 
 
وزیر دفاع آمریکا، وارد ابوظبی شد تا در آخرین مرحله از سفر خاورمیانه‌ای خود با هم‌پیمانان آمریکا درباره دو معضل مهم منطقه‌ای، یکی پرونده اتمی ایران و دیگری جنگ داخلی در سوریه مذاکره و مشورت کند.

چاک هیگل، در جریان سفرش به منطقه، با رهبران امارات متحده عربی بر سر جزئیات یک قرار داد فروش تجهیزات نظامی ملاقات و مذاکره کرد. خبرگزاری فرانسه این مذاکرات را نشانه‌ای از نگرانی مشترک دو کشور نسبت به قدرت نظامی ایران تفسیر کرده است.
پیش از آغاز این سفر، پنتاگون اعلام کرده بود که قرار است در این سفر قراردادهائی برای فروش اسلحه به اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی منعقد گردد؛ از طریق این معامله، امارات با پرداخت حدود پنج میلیارد دلار، به ٢٤ هواپیمای جنگی "F۱۶" دست خواهد یافت.
این قرارداد پیش‌بینی می‌کند که خلبانان اماراتی آموزش لازم برای بکارگیری این جنگده ها را فرا گیرند و لوازم یدکی آنها نیز برای این کشور تأمین گردد.
آمریکا این اقدام را نشانه‌ای از تعهد جدی خود برای تأمین و تضمین امنیت همه متحدین خود در منطقه توصیف می کند.
در مذاکرات وزیر دفاع آمریکا با شاهزاده ولیعهد ابوظبی و نیز محمد بن زیاد آل نهیان- معاون فرمانده نیروهای نظامی امارات، دو موضوع قرارداد نظامی و ایران مورد بحث قرار گرفتند.
خبرگزاری فرانسه می نویسد که امارات متحده عربی علیرغم روابط تجارتی‌اش با ایران، در زمره کشورهائی است که با تحریم بین‌المللی علیه ایران موافق است
 
هیگل پس از حضور دو روزه در اراضی اشغالی و گفتگو با مقامات تل آویو و انعقاد قراردادهای تسلیحات نظامی با این رژیم، عازم کشورهای اردن، مصر، عربستان و امارات می شود و ضمن گفتگو و رایزنی با مقامات این کشورها، در مورد موضوعات مهم منطقه ای از جمله ایران و سوریه، به تکمیل انعقاد قراردادهای نظامی منطقه ای خود که رقم آن در مجموع حدود 10 میلیارد دلار اعلام شده است، می پردازد.

Ingen kommentarer: