fredag den 6. april 2012

دهن کجی جانانه شورای نگهبان به خاتمی و رای ایشان

سخنگوی شورای نگهبان از ابطال نتیجه دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند
حوزه‌ از جمله رامسر (شهر مشايی) و دماوند (حوزه‌ ای که خاتمی در آن رای داد) خبر داده است.

مهربانان :آدم ترسو از دوطرف کتک می خورد هم از کتک زننده و هم ازکتک خورنده



ابطال آرای حوزه انتخابیه دماوند معنادار و در حکم تو دهنی به اصلاح طلبان است!

سید محمد خاتمی که همواره حفظ نظام را دغدغه اصلی خود عنوان کرده و با عناوین مردم فریبی چون «مردمسالاری دینی» و گشایش محدود و البته هماهنگ شده در محیط جامعه و رسانه‌ها توانسته بود مردم را به اصلاح رژیم خوشبین و از این طریق دستکم برای مدت ۸ سال بر عمر جمهوری اسلامی بیفزاید، پس از انتخابات بحث برانگیز سال ۸۸ که با تقلب گسترده و اعتراض‌های مردمی پس از آن همراه گردید، همچون گذشته موضعی انفعالی اتخاذ کرد. او نه تنها خود را عضوی از خیل عظیم مردم معترض ندانست که هیچ گاه حتی کوچکترین اشاره‌ای به تقلب در انتخابات نکرد. در عوض از ۸ ماه قبل از انتخابات مجلس نهم شروطی را برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات مطرح کرد [شروطی مثل اجرای قانون اساسی که خوب ولایت مطلقه فقیه هم در آن هست!]، انگار نه انگار که در انتخابات قبلی مردم به خاک و خون کشیده شده بوده‌اند و انگار نه انگار که تقلبی صورت گرفته و جنایتکارانی چون مرتضوی نه تنها به زندان نیفتاده که ترفیع مقام هم گرفته‌اند! هرچند خامنه‌ای هیچ اعتنایی به اظهار تمایل اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات نکرد و در نتیجه بسیاری از آنها هم از ترس رد صلاحیت گسترده، اصلا نامزد نشدند.

همه اینها گذشت تا اینکه روز ۱۲ اسفند و پس از فراخوان گسترده و کم نظیر طیف وسیعی از احزاب و گروهها از منتقدان داخل نظام (جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی، شورای هماهنگی، نهضت آزادی) گرفته تا گروههای مخالف جمهوری اسلامی به تحریم انتخابات و عدم شرکت در نمایش انتخاباتی، جناب خاتمی نه در تهران که به عقیده من جهت کاهش احتمال رسانه‌ای شدن خبر رای دادن خود، در دماوند در کنار ویلای برادر خود، رای خود را به صندوق رای انداخت و اعلام کرد که بر روی برگه رای نوشته بوده «جمهوری اسلامی». رای دادن خاتمی حرف و حدیث زیادی به راه انداخت. اصلاح طلبان نزدیک به او همچون ابطحی، موسوی خویینی‌ها، عبدی، خرازی و ابراهیم نبوی از این حرکت او دفاع و شروع به ماله کشی کردند. اما اکثریت منتقدان و مخالفان رژیم هم از رای دادن او به شدت انتقاد کردند، بعضی از بستگان کشته شدگان اعتراضهای مردمی پس از انتخابات ۸۸ هم از این حرکت او به شدت گلایه و اظهار ناراحتی کردند. البته به نظر من شرکت امثال خاتمی در انتخابات این حسن را داشت که دست اینها بیش از پیش برای مردم رو شد و مردم فهمیدند که اصلاح طلبان هدفی جز ادامه بقای حکومت ندارند و حتی اگر خون مردم هم پایمال شود، آنها اهمیتی نمیدهند و همچنان در نمایش‌های انتخاباتی که در آنها افراد زیادی رد صلاحیت شده و شمارش آرا هم همراه با تقلب و جعل گسترده میباشد و در حقیقت افراد نه از طریق صندوق رای که در بیت رهبری از پیش تعیین شده‌اند، شرکت میکنند تا از این طریق رژیم را دارای پشتوانه مردمی نشان دهند.

امروز اما خبر جالبی منتشر شد و آن اینکه شورای نگهبان رای گیری در حوزه انتخابیه دماوند را باطل اعلام کرده است. به قولی رای خاتمی که از همان ابتدا باطله محسوب میشد، حالا دیگه از اساس باطل اندر باطل شد! به نظر من این اقدام شورای نگهبان به احتمال زیاد دارای پیام سیاسی است و هدف از این اقدام تو دهنی زدن به خاتمی است. خامنه‌ای با ابطال آرای این حوزه انتخابی، به طور غیر مستقیم به خاتمی و کلیه اصلاح طلبان پیام داده است که دیگر حاضر نیست به آنها سهمی از قدرت را بدهد و البته دلیل هم مشخص است چون با حضور روزافزون سپاه در بدنه قدرت، نه تنها دیگر جایی برای حضور بقیه وجود ندارد بلکه حکومت رادیکالتر و تندروتر شده و در نتیجه به غیر از افرادی که کاملا در دایره خودی‌ها قرار دارند، کس دیگری را تحمل نمیکنند. اگرچه خامنه‌ای پیشتر با عدم توجه به درخواست خاتمی از وی برای بخشیدن مردم (!) و نیز درخواست برای فراهم کردن شرایط جهت شرکت اصلاح طلبان در انتخابات، دست رد به سینه خاتمی و دیگر اصلاح طلبان نزدیک وی زده بود، اما اقدام اخیر به ویژه از آن جهت حائز اهمیت دارد که ابطحی و البته خود خاتمی دلیل شرکت و رای دادن در نمایش انتخاباتی را نشان دادن حمایت خود از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و امید به «باز نگاه داشتن روزنه‌های اصلاح طلبی» [بخوانید امید به حضور مجدد در قدرت] عنوان کرده بودند.

البته حالا هم اتفاق خاصی نیفتاده، آقای خاتمی میتواند روز ۱۵ اردیبهشت مجددا به دماوند رفته و در دور دوم انتخابات شرکت کرده و با انداختن رای «دشمن شکن» خود در صندوق، بار دیگر در آستان دیکتاتور جنایتکاری چون خامنه‌ای تقاضای حضور نماید! شاید که خامنه‌ای دلش به رحم آید و مجددا اصلاح طلبان را در قدرت سهیم کند!

Ingen kommentarer: