onsdag den 16. maj 2012

باراک اوباما:کشوری که امروز در زمينه آموزش بر ما برتری دارد فردا در ساير زمينه ها هم بر ما برتری پيدا خواهد کرد.

بهترين و زيباترين ساختمان ها در روستاها و شهرها، مدرسه ها بودند و اين در حالی است که در غرب، بهترين و زيباترين ساختمان ها، مراکز خريد هستند. جامعه چين در حال هزينه برای آينده است.
 

براساس آزمايش های يک سازمان بين المللی، چين دارای بهترين آموزش دانش آموزان در جهان است.

خبرنگاران سبز به نقل از عصر ايران گزارش می‏دهد که "اندرياس شلايشر" مسئول آزمايش‏های آموزشی در سازمان همکاری و توسعه (OECD ) این خبر را اعلام کرده است.

بررسی های اين سازمان بين المللی در سال ۲۰۰۹ نشان می دهد که شهر شانگهای چين در جايگاه نخست جهان از لحاظ کيفيت آموزشی در مدارس قرار دارد. هنگ کنگ هم پس از شانگهای قرار دارد.

شلايشر می گويد: نتايج بررسی نشان می دهد عملکرد دانش آموزان در بقيه مناطق چين حتی مناطق سنتی و فقير نيز قوی است.

براساس اين گزارش، دانش آموزان چينی "انعطاف پذيری" بالايی دارند و به رغم فقر مادی دارای طرح هايی برای موفقيت هستند. آموزش و پرورش در چين ميزان بالايی از مساوات را ميان دانش آموزان فقير و غنی برقرار می کند.

شلايشر ادامه می دهد: در چين اين ايمان قوی وجود دارد که آموزش کليد موفقيت است. وضعيت آموزش در چين برای هر کشور غربی، حسد برانگيز است.

اين بررسی در ۹ منطقه چين از جمله مناطق فقير، متوسط و ثروتمند چين انجام شده است.

دولت چين به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اجازه انتشار جزئيات اين بررسی را نداده است اما شلايشر می گويد: در سفر اخيرم به يکی از مناطق فقير چين متوجه شدم که بهترين و زيباترين ساختمان ها در روستاها و شهرها، مدرسه ها بودند و اين در حالی است که در غرب، بهترين و زيباترين ساختمان ها، مراکز خريد هستند. جامعه چين در حال هزينه برای آينده است.

او به يکی از تفاوت های مدارس در غرب و چين اشاره می کند و می گويد: در هنگام پرسش از دانش آموزان در آمريکای شمالی درباره دلايل موفقيت در مدرسه آنها اين موضوع را به استعداد و شانس خود مربوط می کنند و می گويند ما در زمينه رياضيات مستعد هستم. در اروپا موضوع به ارث خانوادگی مربوط می شود. اگر پدر کارگر باشد فرزند هم کارگر می شود اما در چين ۹ نفر از هر ۱۰ دانش آموز به شما می گويد که موفقيت در مدرسه به ميزان تلاش بستگی دارد و در صورتی که درس هايم را با تلاش بيشتری آماده کنم موفقيت بيشتری کسب می کنم. آنها مسئوليت را می پذيرند و آن را به عهده نظام آموزشی واگذار نمی کند.

شلاشير، برزيل، ترکيه و لهستان را گزينه هايی برای کسب بهترين شاخص های آموزشی در مدارس در چند سال آينده می داند.

شلايشر اهل آلمان در مرکز سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در پاريس فعاليت می کند و نظراتش درباره مقايسه آموزش در مدارس مناطق مختلف جهان مورداحترام بالايی است.

"باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا در واکنش به نتايج اين بررسی گفته است کشوری که امروز در زمينه آموزش بر ما برتری دارد فردا در ساير زمينه ها هم بر ما برتری پيدا خواهد کرد.

قرار است برای تهيه گزارش جديد سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ، نيم ميليون دانش آموز در ۷۰ کشور جهان مورد آزمايش قرار بگيرند . نتايج اين بررسی جديد اواخر سال آينده ميلادی منتشر خواهد شد

Ingen kommentarer: