tirsdag den 5. juni 2012

رئیس اتحادیه : چایکاران به گدایی افتاده‌اند

در پی سوء مدیریت دولت، رئیس اتحادیه چایکاران کشور با اعلام افت بیست درصدی برداشت چای در سالجاری، خواستار آن شد که دولت در کنار بازنگری در قیمت خرید تضمینی، هرچه زودتر مطالبات چایکاران را پرداخت کند.
به گزارش مهر، ایرج هوسمی درخصوص پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولت مطالبات چایکاران را پرداخت نکرده است.
وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت هرچه زودتر مطالبات چایکاران را در سال جاری پرداخت کند، چون با توجه به شرایط اقتصادی موجود، چایکار چاره ای جز گدایی کردن نخواهد داشت.
رئیس اتحادیه چایکاران کشوردرباره میزان بهره برداری چایکاران از مزارع چای خود در سالجاری عنوان کرد: در دوره اول بهره برداری در حدود یک پنجم محصول برداشت شده است.
افت بیست درصدی برداشت چای
وی با ابراز تاسف از اینکه کشاورزان چایکاربه دلیل فقر و تنگدستی امسال نتوانستند عملیات فنی را در مزارع چای‌شان اجرا کنند، گفت: این مسئله موجب شد که برداشت محصول نسبت به سال قبل بیست درصد کاهش پیدا کند.
هوسمی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون در حدود ۳۵ هزارتن برگ سبز چای برداشت شده است درحالی که سال گذشته درحدود ۵۰ هزارتن برگ سبز چای از مزارع چای برداشت شده بود. به گفته وی، از این ۳۵ هزارتن درحدود ۲۵ درصد چای درجه یک و درحدود ۷۵ درصد چای درجه ۲ است.
.
این مقام مسئول چندی پیش گفته بود: تا زمانی که سود‌های میلیاردی از واردات غیررسمی چای عاید وارد‌کنندگان آن شده و به تولید داخلی بها داده نشود، نمی توان بهبود اوضاع را انتظار داشت

مهربانان : روزگاری چای لاهیجان و پرتقال شهسوار ماهی سفید دریای خزر و خاویار ایران .....حرف اول را در محصولات تولیدشده داخلی می زد و همانطور که پیش بینی میشد کرد از مدیریت داهیانه مشتی مفت خور پشت هم انداز مردم ایران کم کم به گدایی خواهند رسید البته برای ان هم چاره ای اندیشیدهاند و ان هم یارانه ۴۵۰۰۰ تومانی می باشد به کجا چنین شتابان میرویم دروازه های گدایی بزرگ دیر یازود به روی همه ما باز خواهد شد و سرمایه های کشور غارت شده به سرتاسر جهان فرستاده می شود
.

Ingen kommentarer: