søndag den 17. juni 2012

ليو يانگ ۳۳ ساله به عنوان نخستين زن چينی که به فضا سفر کرد

مهربانان : در حالی که هر روزه جامعه بانوان ایران در زیر فشار فرهنگ بیابان گردی دست و پا می زند و از ارگان های حیاتی کشور کنار زده میشوند در برج میلاد از دست سربازان کماندو و فاطمه کماندو های بسیج آرامش ندارند و پارک ها و کوهستان ...مورد حمله قرار می گیرند جوامع جهان به دست آورد های مهمی دست می یابند .فراموش نکنیم همین بانوان زیر فشار در کشور هایی که به آنان امکان پیشرفت میدهند به بالاترین سطوح میرسند .
انوشه انصاری نمونه بارز ان بود افسوس و صد افسوس که در کشور هفتاد میلیونی ما مردان و زنان همگی گناهکارند و با چماق احکام به راه راست هدایت میشوند و ما هرچه میگوییم که این هدایت را برای سازندگان ان ببرید و مرا بخود بگذارید گوش نمی دهند

چين با فرستادن يک فضانورد زن به فضا که برای نخستين بار در تاريخ فضانوردی این کشور اتفاق افتاد، بلندپروازانه‌ترين مأموريت فضايی‌اش تا به امروز را تجربه کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين زن چينی به همراه دو فضانورد ديگر طی مأموريت "شنزو ۹" که چهارمين مأموريت فضايی چين با حضور بشر به شمار می‌آيد، طبق برنامه رأس ساعت ۶:۳۷ بعد از ظهر شنبه ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ در صحرای گوبی واقع در شمال غربی چين سوار سفينه شدند و به فضا رفتند. همزمان تصاويری از اين عمليات از تلويزيون دولتی چين پخش شد.
به گفته چنگ وانکوئان، مدير پروژه ارسال سفينه‌های سرنشين‌دار چين به فضا، اين سفينه وارد مدار شده است. او اين عمليات را يک "موفقيت کامل" خواند.
جينگ هايپنگ، فضانورد باسابقه که پيش از اين دو بار ديگر نيز به فضا رفته بود، فرماندهی هیأت اعزامی را در اين مأموريت بر عهده دارد. ليو وانگ که به مدت ۱۴ سال در پروژه‌های فضايی چين حضور داشته است، مأموريت دارد که ارتباط مکانيکی فضاپيماهای چينی را در مدار برقرار کند.
در عين حال، ليو يانگ ۳۳ ساله که به عنوان نخستين زن چينی که به فضا سفر کرده، هيجان زيادی را در رسانه‌ها و سايت‌های چينی به وجود آورده است. او آزمايش‌های پزشکی و ديگر آزمايش‌های فضايی را بر روی سرنشينان اين سفينه انجام خواهد داد.
ليو ياندونگ، از مشاوران دولت چين که از جمله زنانی است که بالاترين مناصب را در اين کشور بر عهده دارند، به نشانه تأييد بر اهميت نمادين حضور ليو يانگ در اين عمليات، در محل پرتاب سفينه پيام تبريک هو جيناتو، رئيس جمهور چين را قرائت کرد.
در بخشی از پيام هو جيناتو آمده است: "تمايل دارم تبريکات گرم و مراتب احترام صادقانه‌ام را به استحضار تمام افرادی که در اين عمليات شرکت دارند برسانم." او از اين عمليات به عنوان يک "اتفاق بزرگ در پروژه ارسال سفينه‌های سرنشين‌دار چين به فضا" نام برد.
اين مأموريت که در خلال آن سرنشينان سفينه ضمن انجام آزمايش‌هايی، ارتباط مکانيکی فضاپيماهای چينی را در مدار برقرار می‌کنند، ۱۳ روز به طول می‌انجامد.

Ingen kommentarer: