tirsdag den 13. marts 2012

خیابان آذربایجان حتی به پمپ بنزین این منطقه کشید و پرتاب نارنجک

گزارش های رسیده از ایران از حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان ها و میادین شهرهای بزرگ، حضور انبوه و آتش بازی جوانان و گاه شعار و درگیری آن ها با نیروهای پلیس در شب جشن چهارشنبه سوری حکایت می کند.
خبرگزاری “مهر” گزارش داده است که ماموران پلیس پیشگری و آگاهی در تمام میادین تهران پایتخت ایران مستقر شده اند.
همچنین طرح ترافیک ویژه ای توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی در حال اجرا است.
شاهدان عینی از حضور انبوه ماموران امنیتی و اتوبوس های حامل سرباز و گارد ضد شورش در میدان های انقلاب، آزادی، ونک، آرژانتین، پیروزی و شمار دیگر از میدان ها خبر داده اند.
در تهران برخی نقاط شهر همچون خیابان آذربایجان و بهبودی و سه راه آذری عملا از کنترل نیروهای حکومتی خارج شده است و جوانان در این مناطق ضمن روشن کردن آتش در کوچه و خیابان‌ها شعارهای سیاسی سر می دهند.
بنا بر این گزارش شعار “مرگ بر دیکتاتور” نیروهای امنیتی را به این مناطق کشاند که جوانان برای دفاع از خود به سمت آن ها ترقه و نارنجک پرتاب کردند.
درگیری در خیابان آذربایجان حتی به پمپ بنزین این منطقه کشید و پرتاب نارنجک به داخل پمپ بنزین باعث انفجار یک دستگاه موتور سیکلت شد و شعله های آتش بخشی از پمپ بنزین را فرا گرفت.
درباره این حادثه مسعود علوی مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی تهران به خبرگزاری “ایسنا” گفت: “یک دستگاه موتورسیکلت در داخل پمپ بنزین خیابان آذربایجان بر اثر پرتاب و انفجار مواد محترقه طعمه حریق شد.”
مسعود علوی در خصوص این حادثه گفت:‌ “این موتورسیکلت در پمپ بنزین مشغول سوخت‌گیری بود که به دلیل پرتاب مواد محترقه و انفجار آن دچار آتش‌سوزی شد.”
وی افزود: “خوشبختانه این حادثه خسارت جانی بر جای نگذاشته است و عملکرد سریع آتش‌نشانان ایستگاه ۸ مانع از بروز حریقی وسیع‌تر شد.”
در فلکه آریاشهر و بلوار فردوس حضور جوانان در خیابان‌ها بسیار زیاد گزارش شده است.
همچنین بر طبق این گزارش از به آتش کشیدن یک خودروی نیروی انتظامی در چهار راه کوکا کولا خیابان دهقان خبر رسیده است.
بر پایه این گزارش یک دستگاه پراید نیروی انتظامی توسط جوانان به آتش کشیده شد.
حمله جوانان به خودروی نیروی انتظامی زمانی اتفاق افتاد که آنها سعی در پراکنده کردن جوانانی را داشتند که در حال شادی و پریدن از روی آتش بودند.
این گزارش می افزاید که در حین درگیری شماری از جوانان شعار سیاسی سر می دادند.
میدان گرگان هم شاهد درگیری شدید میان جوانان با ماموران نیروی انتظامی و بسیج است. گزارش ها از دستگیری شماری از جوانان در این میدان حکایت می کند.
در حوالی خیابان مجیدیه با هجوم جوانان به کیوسک نیروی انتظامی این محل به آتش کشیده شد.
خبرنگار تلویزیون “العربیه” هم به نقل از منابع خود از آتش بازی، درگیری نیروهای امنیتی با مردم و سردادن شعارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی در خیابان های “پارس”، “دماوند”، “ولیعصر” و مناطق “سید خندان” و “قهلک” خبر داده است.
بنا بر این گزارش در اهواز مرکز استان خوزستان نیروهای امنیتی برای هر کس از اقدام به استفاده از ترقه و فشفشه کند، جریمه مالی در نظر گرفته اند. با این وجود شماری از جوانان و مردم به به صورت گروهی به خیابان ها آمده و اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها و ترقه بازی کردند.
در استان کردستان و به ویژه شهر سنندج نیز شاهدان عینی از آتش بازی گسترده و سر دادن شعار در محکومیت اعدام فعالان کرد خبر داده اند.

Ingen kommentarer: