tirsdag den 27. december 2011

"آقای ف پ گ، با معدل ۱۳ و بدون سابقه کار با نسبت فامیلی به عنوان مدیر عامل صندوق بین المللی ایران و ونزوئلا انتخاب شد که نوعی تخلف است"

انگولک با خبر مهم:  کتک کاری در مجلس یا شاید بهتر است بگوییم خوابگاه آقایان جایی که سرمایه های مردم به باد میرود و هر روز بازی کی بود کی بود من نبودم تحویل مردم می دهند. این مجلس بازی هم کار پر درآمدی است وزیر بازی هم خوب است ما که کودک بودیم بازی شبیه به این را بازی میکردیم و هرکه زورش بیشتر بود برای خودش وزیر و وکیل انتخاب میکرد و با این کار می توانست دهان دیگران را ببندد و همینطور به تعداد بیشری زور بگوید البته از سرمایه های مردم و سهم دریای خزر و انژی اتمی و پول نفت خبری نبود .


احمد خورشیدی، شوهر فاطمه احمدی نژاد، دختر رئیس جمهور ایران است
احمد توکلی، نماینده اصولگرا و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، از انتصاب مهدی خورشیدی، داماد محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به ریاست سازمان استاندارد تلویحا انتقاد کرد.
رسانه های ایران گزارش داده اند که آقای احمدی نژاد بنا به حکمی تازه دامادش را با حفظ سمت به ریاست سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی منصوب کرده است.
این سازمان از زیر مجموعه های ریاست جمهوری ایران محسوب می شود و وظیفه اش کنترل مطابقت اجناس و کالاهای تولیدی و وارداتی با استانداردهای مصوب برای حفظ حقوق و سلامت مصرف کنندگان است.
آقای خورشیدی که حدودا ۳۰ سال سن دارد، در حال حاضر رئیس شورای مشاوران رئیس جمهور ایران است و در برخی از اظهارنظرهایش از حلقه اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر آقای احمدی نژاد که از سوی اصولگرایان منتقد، جریان انحرافی نامیده می شوند، انتقاد کرده است.
هنوز سایت اطلاع رسانی دولت حکم انتصاب جدید آقای خورشیدی را رسما منتشر نکرده است.
اما انتشار خبر این انتصاب، انتقادهایی را به همراه داشته است.
به عنوان نمونه، وب سایت "الف، به مدیریت آقای توکلی نوشته است که دولت آقای احمدی نژاد باید بابت این انتصاب از رهبر ایران احساس شرم کند که "از آبرویش برای دولت شما مایه گذاشته است."
همچنین به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، امروز احمد توکلی در نشست بررسی "جرائم و تخلفات بانکی" ضمن برشمردن فامیل بازی به عنوان یکی از ریشه های فساد اداری و مالی در ایران گفت: "بطور مثال آقایان جهرمی به عنوان مدیر عامل بانک صادرات، پرویزیان و مشائی صلاحیت لازم را برای مدیریت نداشتند و اخیرا هم می بینیم که آقای خورشیدی، داماد آقای احمدی نژاد، طی حکمی از طرف ایشان به عنوان رئیس جدید سازمان استاندارد منصوب شدند."
"آقای ف پ گ، با معدل ۱۳ و بدون سابقه کار با نسبت فامیلی به عنوان مدیر عامل صندوق بین المللی ایران و ونزوئلا انتخاب شد که نوعی تخلف است"
احمد توکلی، نماینده مجلس
محمد جهرمی، وزیر پیشین کار، در زمان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی مدیر عامل بانک صادرات بود و پس از افشای این رسوایی، از سمتش کنار گذاشته شد. او اتهامها را رد کرده و "برخی در دولت و بانک مرکزی" را به قصور در نظارت بر بانکها متهم کرده است.
با این حال، به گفته غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل ایران، برای آقای جهرمی کیفرخواست صادر شده است.
کوروش پرویزیان نیز سال پیش از مدیر عاملی بانک توسعه صادرات ایران کنار گذاشته شد ولی مشاور وزیر اقتصاد شد. او مشاور بانک مرکزی ایران نیز هست.
در ادامه نشست بررسی "جرائم و تخلفات بانکی"، احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: "آقای ف پ گ، خواهر زاده ح پ گ، با معدل ۱۳ و بدون سابقه کار با نسبت فامیلی به عنوان مدیر عامل صندوق بین المللی ایران و ونزوئلا انتخاب شد که نوعی تخلف است."
پنج سال پیش روسای جمهور ایران و ونزوئلا تصمیم گرفتند یک صندوق راهبردی ۲ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشورهای ضد امپریالیستی دایر کنند. این صندوق سرانجام دو سال پیش راه اندازی شد.
به گفته آقای توکلی، پژوهشها نشان می دهد که سالانه فساد اداری ۳۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایران آسیب می زند

Ingen kommentarer: