fredag den 16. december 2011

سوهان قم میراث فرهنگی ایران !

انگولک : خوب چرا که نه بعداز ثبت آخوند به صورت محصول اصلی قم و 
روضه خوان و زیارت نامه خوان که به انگلیس و روسیه و فلسطین صادر شد حالا باید در شانژریزه و تایم اسکور و سر پیچ خیابان یانگ یک دکه بر پا کنند و سوهان های قلابی قم را (ما عادت داریم که هرچیزی که خوب باشد و طرفدار داشته باشد فوری تقلب در کار کنیم و به جای شکر ساخارین بجای جوانه گندم ارد جو ...مصرف کنیم )با فریاد های سوهان قم سوغات قم یالا یالا .. به نمایش بگذاریم .
بابا یکی به این پروفسور های ته ریشی بگوید ایران با هزاران میراث فرهنگی که اتفاقا از برکت وجود همین ته ریشی ها همه آنها در حال از بین رفتن هستند دیگر لازم نیست سوهان و اش اشکنه را در لیست میراث فرهنگی ثبت کند .

 

گفته می‌شود که پرونده "سوهان"در چهارمین دوره همایش شورای سیاستگذاری ثبت ارائه می شود تا در صورت تایید در فهرست میراث فرهنگی کشور قرارگیرد.
ارم نیوز:اینکه یک غذای محلی به عنوان میراث ملی ثبت می‌شود یک نوآوری است. با این حساب بسیاری از شهرهای ایران غذاها و شیرینی‌های محلی خاصی مانند گز، پولکی، قطاب و ... دارند که می‌توان آنها را نیز در لیست میراث آثار ملی ثبت کرد!

اداره میراث‌فرهنگی استان قم درنظر دارد؛ فرآیند تولید "سوهان" را که از گذشته به عنوان مهمترین سوغات این شهر است را در فهرست میراث آثار ملی کشور اضافه کند.

گفته می‌شود که پرونده "سوهان"در چهارمین دوره همایش شورای سیاستگذاری ثبت ارائه می شود تا در صورت تایید در فهرست میراث فرهنگی کشور قرارگیرد.

اینکه یک غذای محلی به عنوان میراث ملی ثبت می‌شود یک نوآوری است.

با این حساب بسیاری از شهرهای ایران غذاها و شیرینی‌های محلی خاصی مانند گز، پولکی، قطاب و ... دارند که می‌توان آنها را نیز در لیست میراث آثار ملی ثبت کرد!

Ingen kommentarer: